lyckan kommer till dem som skrattar.

hejsan hoppsan lillebror, har visst glömt bort det här. hm. 
tänkte faktiskt skriva igår, men internet dog :/
hur som helst så var det asroligt igår, det var stort födelsedagskalas för Léa, 
jag tycker det var supermysigt :)
var ju i köket hela tiden, men hela stämningen var så skön!
(de små bilderna går att klicka på.)


jäkligt snyggt om jag får säga det själv.
(inte jag som gjort ostronhögen eller tårtan, haha!)

och sen är jag återigen jordens klantigaste.. 
det känns inte som att det är supervanligt ändå att man får några värre skärsår av att man skurit sig när man skärt grönsaker och liknande.. så jag har mina egna idéer på hur man skadar sig i ett kök.
några veckor innan jag åkte ner hit så skalade jag morötter i skolan,
och jag höll i princip på att skala av halva min fingertopp med en potatisskalare.
(lite överdrift, men det var ju inte långt i från.)

och igår, skulle jag dela smör. 
helt vanligt margarin skulle jag skära i mindre bitar, 
vad gör man då!? 
skitkul var det, ironin fick mig att skratta som en idiot. 
idag när jag skulle filea apelsiner och grapefrukt var det dock inte lika kul.
så dagen spenderas med en fingerkondom på fingret,
skrattar åt det också, i princip hela tiden.

så ja, jag mår alldeles finfint här nere.
och det är bara 15 dagar kvar tills min mamma och anne kommer hit.
kärlek på det.

bajbaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0