allvaret närmar sig

nu är det bara sex dagar kvar!
är fortfarande inte ett dugg nervös, trots att mina lärare försöker skrämma upp mig lite.

men idag hade vi ju som sagt praktiskt prov, och är väl skapligt nöjd med vad jag presterade :P
det var bestämt sen september vad rätterna skulle innehålla, och hur mycket ingredienserna fick kosta.
förrätten skulle innehålla hummer, varmrätten skulle vara hälleflundra och desserten skulle innehålla mörk choklad.
sen fick det inte gå på mer än 350 kr per person (vilket kändes som ganska mycket)
så jag valde att göra gratinerad hummer med limeaioli och en toast till det som förrätt,
till varmrätt blev det hälleflundra tillagad i ugn med pommes duchesse och en improviserad citronsås.
finalen skulle förställa en tårta med två olika fyllningar, fast i mini version och jag vet inte riktigt vad det blev.
uppskattat blev det, så lite nöjd måste man ju vara!
(tog dock inga bilder puckad som jag är, kanske får tag på de som min lärare tog senare..)

har även samlat på mig lite kläder som jag ska ha med mig ner till Léa!
byxor, två skjortor och annat nödvändigt.
det är så konstigt för jag vet ju att jag snart ska åka,
och att jag i princip är helt klar med allt som har med plugg och skola att göra.
ändå känns det så sjukt overkligt!
hoppas huvudet hinner ikapp snart, inte jättekul att komma ner och känna sig efterbliven direkt.

nu väntar jag på att mina kära systrar ska bli klara med bullarna,
smyger nog iväg och kikar lite vad de sysslar med!

bajbaj :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0