en ganska trött uppdatering

apfuh, det här är verkligen helt sjukt.
det känns dessutom som att jag varit här i flera veckor, men har egentligen bara vart här två dagar.
och blir helt utmattad efter jobbardagarna, köket är ju så varmt så man nästan svimmar.

jobbar två pass om dagen, onsdag - söndag.
igår jobbade jag 9-14 och 17.15 - 21, men idag blev det lite annorlunda, 10- 14.30 och 17-23.
har fått göra lite alla möjliga smågrejer, pressa juice, filea grapefrukt&mandariner, separera ägg osv.
idag fick jag dessutom lägga upp förrätter, hur de nu kan lita på mig så pass mycket redan!?
kul var det, lite jobbigt bara att jag inte förstog när de pratade med mig eller vad de ville.
tur att laura fanns där och översatte då! :)
(hon pratar franska och engelska)

alla "kollegor" eller vad man ska kalla dem för är supertrevliga.
tar lite mer beskrivningar på dem någon annan dag, men de är hursomhelst jättetrevliga och snälla! 

skickar in några bilder någon annan dag på mitt rum (kamerans batteri tog nämligen precis slut).
men det är förövrigt jättebekämt.
bara det att det är lite tokigt lagt, bor precis brevid där alla byter om och så.
som nu tillexempel har serveringen precis slutat, så de stökar och pratar och grejar precis utanför min dörr.
men det gör mig inget, de stör ju mig personligen inte på något sätt iallafall. :)

några skolarbeten har jag inte orkat ta tag i än, men ska verkligen försöka när jag kommit in i hela proceduren lite bättre.

idag kom dessutom Léa till köket, jag har nog aldrig varit så jävla nervös över att träffa en endaste människa!?
helt klart speciell dag.

nu blir det dusch, sen sova.
bajbaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0