en blandning av sött och salt

vilken jävla dag säger jag bara. 

tågstationen i luxembourg kan ju ta sig i arslet för organisation och information!
irrade runt i 1½ timme för att få tag på någon som berättade hur jag skulle göra. 
då visade det sig även att jag skulle hinna vara i strasbourg i ungefär två timmar. 
resan skulle kosta 62 euro.

hade jag blivit dirigerad rätt från början hade jag tydligen kunnat stanna bra mycket längre också tydligen.. 
(fråga inte varför.) 
rätt tjurig blev jag, när jag insåg att det inte blev någon strasbourgsresa för min del :(
men jag tog tillfället i akt, och eftersom jag ändå åkt in till stan tänkte jag strosa runt där ett tag och sen åka hem igen. 

det slutade med att jag har gått runt i stan i fem timmar, tror jag har gått runt 2 mil, i högklackat. 
det är/var precis lika smärtsamt som det låter! ;)
men det var sjukt värt mödan.
jag har nämligen hittat en kärlek. en kärlek jag längtat och letat efter i över ett år!

gott folk, jag hittade en stråhatt. 
jag är så sjukt lycklig så ni anar inte!!! 
(halvtaskig bild dock /: )

inte för att vara en tråkig skrytmåns eller nåt, men jag tror att det inte bara är jag som tycker den är snygg.
haha har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv,
men det var jättemånga som körde bilar förbi som tutade, vinkade och grejer.

sen det värsta var nog detta;
tre tanter stog en bit ifrån mig, en av dem pekade på mig och de andra två vände sig om. 
de diskuterade lite finurligt och när jag gick förbi kollade de jättekonstigt på mig!
tror jag ser lite mystisk ut i hatten, kanske är därför.


denna bilden (klicka för större) är på min nya fotlänk!
det är nämligen något jag saknat hur länge som helst.
min gamla tror jag nämligen är borta, så nu har jag en ny ;) 

det värsta med dagen (förutom tågfiaskot) var nu när jag skulle hem,
trött (mycket pågrund av sömnbrist, sov knappt fyra timmar inatt) och övervarm stog jag och väntade på bussen.
jag skojar inte om 11 bussar bara körde förbi, och en var så fräck och stannade utan att öppna dörren till och med.

nu är jag hursomhelst hemma, har införskaffat vindruvor och fanta utan kolsyra. 
så ska försöka pallra mig ut och sola lite innan min videodejt med mamma klockan sju.

skickar in en liten bildbomb senare ikväll, 
med bilder både från mitt lilla äventyr idag och även några bilder från helgen i köket!

bajbaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0